Plaats een Review

Arnold HN2493 N elektrische locomotief BR 181.2, Mosel van de DB

Arnold HN2493 N elektrische locomotief BR 181.2, Mosel van de DB

Arnold HN2493 N elektrische locomotief BR 181.2, Mosel van de DB



Elektrische locomotief BR 181.2, in verkeersrode lak, gedoopt tot de naam „Mosel”. Door de elektrificatie van verschillende spoorlijnen tussen Frankrijk, Luxemburg en Duitsland in de jaren 60 en 70 ontstond een grotere behoefte aan tweesysteemlocomotieven voor gebruik met 15 kV, 162/3 Hz en 25 kV, 50 Hz. Op basis van de ervaringen met de vier locomotieven van de series 181.0 en 181.1 heeft de Deutsche Bundesbahn 25 locomotieven met twee systemen besteld, die vanaf 1974 als serie 181.2 (181 201 tot 181 225) in gebruik werden genomen. De eerste 10 machines werden daarbij nog in staalblauwe lak geleverd, bij 181 211-225 werd in de fabriek al het nieuwe tweekleurige opsteekschema van de DB in oceaanblauw en beige toegepast. Enkele locomotieven werden, passend bij hun toepassingsgebied, onder de namen „Lorraine” (181 211), „Luxemburg” (181 212), „Saar” (181 213) en „Mosel” (181 214) ontvangen. Het belangrijkste gebruiksgebied van de 3.300 kW sterke elektrische locomotieven lag aanvankelijk in het internationale verkeer op de routes Frankfurt a. M. – Metz en Straatburg – Stuttgart, waar ze snel-, Eil- en goederentreinen vervoeren. In het IC- en EC-verkeer waren ze bovendien te zien in Luxemburg, Basel, Leipzig en andere Duitse steden. Pas in 2018 is het tijdperk van deze serie bij de Duitse spoorwegen AG afgelopen. Inmiddels zijn echter enkele locomotieven door andere spoorwegmaatschappijen weer terug op de rails gekomen en verrijken ze de verscheidenheid aan voertuigen van de moderne spoorwegen. De teksten voor dit artikel zijn automatisch vertaald.

Features


Highlights
  • Next 18 socket (NEM 662)
  • Motor met vliegwiel


Leveromvang

  • EAN Barcode : 5055286675409
Goedkoopst bij
Dit product is niet meer leverbaar.

Arnold HN2493 N elektrische locomotief BR 181.2, Mosel van de DB



Elektrische locomotief BR 181.2, in verkeersrode lak, gedoopt tot de naam „Mosel”. Door de elektrificatie van verschillende spoorlijnen tussen Frankrijk, Luxemburg en Duitsland in de jaren 60 en 70 ontstond een grotere behoefte aan tweesysteemlocomotieven voor gebruik met 15 kV, 162/3 Hz en 25 kV, 50 Hz. Op basis van de ervaringen met de vier locomotieven van de series 181.0 en 181.1 heeft de Deutsche Bundesbahn 25 locomotieven met twee systemen besteld, die vanaf 1974 als serie 181.2 (181 201 tot 181 225) in gebruik werden genomen. De eerste 10 machines werden daarbij nog in staalblauwe lak geleverd, bij 181 211-225 werd in de fabriek al het nieuwe tweekleurige opsteekschema van de DB in oceaanblauw en beige toegepast. Enkele locomotieven werden, passend bij hun toepassingsgebied, onder de namen „Lorraine” (181 211), „Luxemburg” (181 212), „Saar” (181 213) en „Mosel” (181 214) ontvangen. Het belangrijkste gebruiksgebied van de 3.300 kW sterke elektrische locomotieven lag aanvankelijk in het internationale verkeer op de routes Frankfurt a. M. – Metz en Straatburg – Stuttgart, waar ze snel-, Eil- en goederentreinen vervoeren. In het IC- en EC-verkeer waren ze bovendien te zien in Luxemburg, Basel, Leipzig en andere Duitse steden. Pas in 2018 is het tijdperk van deze serie bij de Duitse spoorwegen AG afgelopen. Inmiddels zijn echter enkele locomotieven door andere spoorwegmaatschappijen weer terug op de rails gekomen en verrijken ze de verscheidenheid aan voertuigen van de moderne spoorwegen. De teksten voor dit artikel zijn automatisch vertaald.

Features


Highlights
  • Next 18 socket (NEM 662)
  • Motor met vliegwiel


Leveromvang
Merk

Milton

Inhoud Arnold HN2493 N elektrische locomotief BR 181.2, Mosel van de DB
Introductie jaar 2022
Leeftijd
EAN 5055286675409
Sku 4357375
2022 - 0 - 4357375 Speelgoed vergelijken doe je hier!