Alles over jouw eigen rechten en die van je klant
Consumenten staan dankzij de wetgeving in Nederland sterker dan ooit tevoren. Alleen, zowel bij de koper als bij de verkopende partij is er vaak nog onvoldoende kennis over waar precies de rechten (en plichten) liggen op het gebied van consumentenkoop, met name ook in de detailhandel. Als je de voornaamste facetten van de regelgeving op een rij wilt hebben in een duidelijke uiteenzetting, dan is deze online training wat je zoekt.
De e-learning `Consumentenkoop in de detailhandel` bespreekt de belangrijkste onderwerpen op het gebied van wet- en regelgeving over consumentenkoop. Dit gebeurt aan de hand van uit het leven gegrepen praktijkvoorbeelden, waarbij het zogenoemde koopproces op de voet wordt gevolgd. Naast bruikbare tips en zinvolle aanwijzingen is er ook uitleg over de manier waarop je het beste kunt omgaan met klachten van klanten `die hun recht komen halen`. Het gaat erom dat de klant uiteindelijk tevreden naar huis gaat en geen blokkade voelt om in de toekomst weer bij jouw onderneming terug te komen. De e-learning begint met een duidelijke uitleg over wat wel en wat niet onder consumentenkoop moet worden verstaan, niet onbelangrijk, nu via het internet veel nieuwe manieren van verkopen zijn ontstaan. Ook komen onder meer belangrijke begrippen als informatieplicht en onderzoeksplicht en de do`s en don`ts van een garantieregeling aan de orde.
De e-learning `Consumentenkoop in de detailhandel` duurt ongeveer 35 minuten.
Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 1,5 week.
Deze e-learning is geschikt voor iedereen die direct of indirect betrokken is bij het verkoopproces. In de eerste plaats is wel te denken aan verkoopmedewerkers en leidinggevenden in een onderneming.
Als je deze online training wilt inzetten binnen de opleiding die je volgt, dan werk je aan de volgende beroepscompetenties (op MBO-niveau): Beslissen en activiteiten initiëren, Aandacht en begrip tonen, Op de behoeften van de klant richten.
De cursus `Consumentenkoop in de detailhandel` bestaat uit:
De cursus `Consumentenkoop in de detailhandel` wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.
Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat.
Dit product is niet meer leverbaar. |
Consumenten staan dankzij de wetgeving in Nederland sterker dan ooit tevoren. Alleen, zowel bij de koper als bij de verkopende partij is er vaak nog onvoldoende kennis over waar precies de rechten (en plichten) liggen op het gebied van consumentenkoop, met name ook in de detailhandel. Als je de voornaamste facetten van de regelgeving op een rij wilt hebben in een duidelijke uiteenzetting, dan is deze online training wat je zoekt.
De e-learning `Consumentenkoop in de detailhandel` bespreekt de belangrijkste onderwerpen op het gebied van wet- en regelgeving over consumentenkoop. Dit gebeurt aan de hand van uit het leven gegrepen praktijkvoorbeelden, waarbij het zogenoemde koopproces op de voet wordt gevolgd. Naast bruikbare tips en zinvolle aanwijzingen is er ook uitleg over de manier waarop je het beste kunt omgaan met klachten van klanten `die hun recht komen halen`. Het gaat erom dat de klant uiteindelijk tevreden naar huis gaat en geen blokkade voelt om in de toekomst weer bij jouw onderneming terug te komen. De e-learning begint met een duidelijke uitleg over wat wel en wat niet onder consumentenkoop moet worden verstaan, niet onbelangrijk, nu via het internet veel nieuwe manieren van verkopen zijn ontstaan. Ook komen onder meer belangrijke begrippen als informatieplicht en onderzoeksplicht en de do`s en don`ts van een garantieregeling aan de orde.
De e-learning `Consumentenkoop in de detailhandel` duurt ongeveer 35 minuten.
Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 1,5 week.
Deze e-learning is geschikt voor iedereen die direct of indirect betrokken is bij het verkoopproces. In de eerste plaats is wel te denken aan verkoopmedewerkers en leidinggevenden in een onderneming.
Als je deze online training wilt inzetten binnen de opleiding die je volgt, dan werk je aan de volgende beroepscompetenties (op MBO-niveau): Beslissen en activiteiten initiëren, Aandacht en begrip tonen, Op de behoeften van de klant richten.
De cursus `Consumentenkoop in de detailhandel` bestaat uit:
De cursus `Consumentenkoop in de detailhandel` wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.
Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat.
Merk | icademy |
Inhoud | Consumentenkoop in de detailhandel (E-learning cursus) |
Introductie jaar | 2018 |
Leeftijd | |
EAN | 7091043826507 |
Sku | 833368 |