Plaats een Review

Cursus Leren innoveren

Cursus Leren innoveren

De meeste bedrijven zijn voortdurend op zoek naar vernieuwing (innoveren). Dat is niet verbazingwekkend want vernieuwing is van het grootste belang voor het voortbestaan van een bedrijf. Bij een recent wereldwijd onderzoek (Global Survey 2008) van het bekende bureau McKinsey bleek dat van de onderzochte bedrijven 65% innovatie in de top 3 van hun prioriteiten had staan.

De letterlijke betekenis van innoveren is vernieuwen. Om tot vernieuwing te komen is een bepaalde houding noodzakelijk. In essentie komt die houding neer op het continu nadenken over wat en hoe er vernieuwd kan worden.

Voor het management komt dat vooral neer op het nadenken over hoe dit proces gefaciliteerd moet worden.

Op vrijwel geen enkele hogeschool of universiteit in Nederland treft men standaard een college “innovatie” aan. Er is kennelijk geen algemene benadering van het onderwerp innovatie. Niet dat er geen aandacht aan het begrip geschonken wordt. Bij managementcursussen wordt wel degelijk op het belang van innovatie gewezen. Maar het is vreemd om te moeten constateren dat innovatie enerzijds tot de topprioriteiten van een bedrijf behoort en anderzijds nooit als een gedegen vak vorm heeft gekregen.

Deze e-learning ‘Cursus Leren innoveren’ is gebaseerd op een serie voordrachten die Prof. Dr. Ir. K.L. Boon gaf op Baylor University, Texas, USA, in zijn hoedanigheid van coördinator van innovatie bij CRH Construction Accessories. Daarmee is ook duidelijk dat het om een e-learning op hbo/wo-niveau gaat.

Bij de e-learning wordt ook van video gebruik gemaakt. Daarbij komen bekende managementgoeroes aan het woord. Iedere keer zal weer blijken hoe boeiend het onderwerp “innovatie” wel is.

In deze e-learning krijg je aan de hand van voorbeelden uit de praktijk de hoofdpunten van innovatie uitgelegd. De voorbeelden worden ondersteund door videomateriaal en links naar websites voor meer verdieping. In 6 lessen worden de volgende onderwerpen besproken:

– innovatie is overal
– productinnovatie
– ontwrichtende innovatie
– ideeën, ideeën
– beschermende constructies
– be in control, de taak van de manager

niveau: hbo/wo

aantal lessen: 6
studieduur: 2-3 weken (1 à 2 uur per dag)
geldigheid: 12 maanden

Wij wensen je veel leerplezier met deze e-learning toe.

  • EAN Barcode : 7426845041979
Goedkoopst bij
Dit product is niet meer leverbaar.
De meeste bedrijven zijn voortdurend op zoek naar vernieuwing (innoveren). Dat is niet verbazingwekkend want vernieuwing is van het grootste belang voor het voortbestaan van een bedrijf. Bij een recent wereldwijd onderzoek (Global Survey 2008) van het bekende bureau McKinsey bleek dat van de onderzochte bedrijven 65% innovatie in de top 3 van hun prioriteiten had staan.

De letterlijke betekenis van innoveren is vernieuwen. Om tot vernieuwing te komen is een bepaalde houding noodzakelijk. In essentie komt die houding neer op het continu nadenken over wat en hoe er vernieuwd kan worden.

Voor het management komt dat vooral neer op het nadenken over hoe dit proces gefaciliteerd moet worden.

Op vrijwel geen enkele hogeschool of universiteit in Nederland treft men standaard een college “innovatie” aan. Er is kennelijk geen algemene benadering van het onderwerp innovatie. Niet dat er geen aandacht aan het begrip geschonken wordt. Bij managementcursussen wordt wel degelijk op het belang van innovatie gewezen. Maar het is vreemd om te moeten constateren dat innovatie enerzijds tot de topprioriteiten van een bedrijf behoort en anderzijds nooit als een gedegen vak vorm heeft gekregen.

Deze e-learning ‘Cursus Leren innoveren’ is gebaseerd op een serie voordrachten die Prof. Dr. Ir. K.L. Boon gaf op Baylor University, Texas, USA, in zijn hoedanigheid van coördinator van innovatie bij CRH Construction Accessories. Daarmee is ook duidelijk dat het om een e-learning op hbo/wo-niveau gaat.

Bij de e-learning wordt ook van video gebruik gemaakt. Daarbij komen bekende managementgoeroes aan het woord. Iedere keer zal weer blijken hoe boeiend het onderwerp “innovatie” wel is.

In deze e-learning krijg je aan de hand van voorbeelden uit de praktijk de hoofdpunten van innovatie uitgelegd. De voorbeelden worden ondersteund door videomateriaal en links naar websites voor meer verdieping. In 6 lessen worden de volgende onderwerpen besproken:

– innovatie is overal
– productinnovatie
– ontwrichtende innovatie
– ideeën, ideeën
– beschermende constructies
– be in control, de taak van de manager

niveau: hbo/wo

aantal lessen: 6
studieduur: 2-3 weken (1 à 2 uur per dag)
geldigheid: 12 maanden

Wij wensen je veel leerplezier met deze e-learning toe.
Merk

ZK-Academie

Inhoud Cursus Leren innoveren
Introductie jaar 2018
Leeftijd
EAN 7426845041979
Sku 897789
2022 - 0 - 897789 Speelgoed vergelijken doe je hier!