Plaats een Review

M 37608

M 37608

Märklin H0 ....

Spoor: H0 (1/87)

Spoor: H0 Tijdperk: VI

Voorbeeld: Dieseltreinstel serie 601 "Blue Star Train" (BST). Trein is in het bezit van het Eisenbahn und Sonderwagen Betriebsgesellschaft mbH (ESG). 1 motorwagen Dü met bagageafdeling en BST-logo in blauw/witte kleurstelling. 1 motorwagen in blauw/witte en rood/beige kleurstelling en TEE-logo. Tussenrijtuigen in blauw/witte kleurstelling. Actuele bedrijfstoestand.

Model: 7-delige basiswagengroep. Met Digital-decoder mfx en uitgebreide geluidsfuncties. Elk motortrein met geregelde hoogvermogenaandrijving. Per motortrein een draaistel op beide assen aangedreven. Antislipbanden. Tussenrijtuigen met standaard ingebouwde interieurverlichting. Driepuntsfrontsein wisselt met de rijrichting, 2 rode sluitseinen en interieurverlichting traditioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar. Verlichting met onderhoudsarme warmwitte LED’s. Stroomvoorziening afhankelijk van de rijrichting via de voorste motortrein. Meerpolige stroomgeleidende speciale koppelingen en dicht aansluitende overgangsbalgen met schaargeleiding tussen de voertuigen. Aan de einden imitatie van afgedekte Scharfenberg-koppeling (zonder functie). Treinlengte over koppelingen 150,9 cm.


Exclusief voor het MHI. Eenmalige en wereldwijd streng gelimiteerde oplage van slechts 999 stuks!

De "Blue Star Train" of het "waarschijnlijk langste restaurant ter werld". Sinds 2006 bevindt zich de zogenaamde "Blue Star Train" (BST), een voormalig TEE-dieseltreinstel (VT 11 5006, 5015 en tussenrijtuigen) zich als stationair restaurant in Bahnpark Augsburg. De jongste geschiedenis van dit gewezen paradepaard van de Deutsche Bundesbahn laat zich bijna als een sprookje lezen. De Augsburgse gastronoom Jürgen Drexler ontdekte de VT 11.5 in 2005 in Bodio in het Zwitserse kanton Ticino, waar de trein sinds juni 2004 op een zijspoor stond en vervolgens aan vandalisme en graffiti ten prooi was gevallen. Na maandenlange onderhandelingen lukte het het Eisenbahn­ und Sonderwagen­ Betriebsgesellschaft mbH (ESG), met hun bedrijfsleider Jürgen Drexler, de trein in bezit te krijgen. De door de ESG aangekochte trein is de voormalige IC "Max Liebermann", die in 1990 na de val van de Berlijnse Muur in opdracht van de Deutsche Reichsbahn (DR) tussen Hamburg en Berlijn werd ingezet en de mythe van de TEE weer tot leven wekte. Daarna werd de trein door Rail Italy Srl omgedoopt tot "Italy Express". Vervolgens veranderde de trein opnieuw van eigenaar en werd hij in juni 2004 door SBB Cargo Italia naar Bodio in Ticino overgebracht. Hier stond de wagengroep tot augustus 2005 op een zijspoor. Het lukte het team van ESG om de VT 11.5 weer in een presentabele toestand te krijgen. Al in Zwitserland verloor het treinstel zijn oorspronkelijke rood/beige TEE-outfit en werd het in de oude blauw/witte huiskleuren van ESG gelakt. In augustus 2005 kon ESG de trein ten slotte naar Augsburg overbrengen. Omdat de "Zwitserse" VT 11.5 echter maar over zeven tussenrijtuigen beschikte, ging men ter versterking van de horecafunctie op zoek naar extra tussenrijtuigen. Deze werden gevonden in hoofdwerkplaats Kassel, waar de DB nog een aantal rijtuigen had staan. In de herfst van 2005 werden de afzonderlijke voertuigen van het voormalige TEE-treinstel nauwkeurig geïnspecteerd in Augsburg, om te bepalen welke onderdelen nog geschikt zouden zijn voor ombouw. In het voorjaar van 2006 werden de restauratie- en ombouwwerkzaamheden voltooid en beschikte men over een exclusieve, rijvaardige restauranttrein met de "gedegen luxe" en flair van de oude TEE. Begin februari 2010 werd het voorste deel van de motortrein VT 11 5006 van de "Blue Star Train" weer in de klassieke TEE-kleuren rood/beige gelakt en werd hij van het oorspronkelijke TEE-embleem voorzien. Op de andere motortrein is een BST-logo gemonteerd, dat van het TEE-embleem is afgeleid. Met deze "exclusieve" kleurstelling documenteerde ESG in het TEE-jubileumjaar op indrukwekkende wijze zijn eigen verbondenheid met de 50-jarige geschiedenis van de trein. Het is in elk geval het eerste en enige TEE-treinstel in particulier bezit en bovendien als enige niet in de oorspronkelijke TEE-kleuren gelakt.

  • EAN Barcode : 4001883376080
Goedkoopst bij
Dit product is niet meer leverbaar.
Märklin H0 ....

Spoor: H0 (1/87)

Spoor: H0 Tijdperk: VI

Voorbeeld: Dieseltreinstel serie 601 "Blue Star Train" (BST). Trein is in het bezit van het Eisenbahn und Sonderwagen Betriebsgesellschaft mbH (ESG). 1 motorwagen Dü met bagageafdeling en BST-logo in blauw/witte kleurstelling. 1 motorwagen in blauw/witte en rood/beige kleurstelling en TEE-logo. Tussenrijtuigen in blauw/witte kleurstelling. Actuele bedrijfstoestand.

Model: 7-delige basiswagengroep. Met Digital-decoder mfx en uitgebreide geluidsfuncties. Elk motortrein met geregelde hoogvermogenaandrijving. Per motortrein een draaistel op beide assen aangedreven. Antislipbanden. Tussenrijtuigen met standaard ingebouwde interieurverlichting. Driepuntsfrontsein wisselt met de rijrichting, 2 rode sluitseinen en interieurverlichting traditioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar. Verlichting met onderhoudsarme warmwitte LED’s. Stroomvoorziening afhankelijk van de rijrichting via de voorste motortrein. Meerpolige stroomgeleidende speciale koppelingen en dicht aansluitende overgangsbalgen met schaargeleiding tussen de voertuigen. Aan de einden imitatie van afgedekte Scharfenberg-koppeling (zonder functie). Treinlengte over koppelingen 150,9 cm.


Exclusief voor het MHI. Eenmalige en wereldwijd streng gelimiteerde oplage van slechts 999 stuks!

De "Blue Star Train" of het "waarschijnlijk langste restaurant ter werld". Sinds 2006 bevindt zich de zogenaamde "Blue Star Train" (BST), een voormalig TEE-dieseltreinstel (VT 11 5006, 5015 en tussenrijtuigen) zich als stationair restaurant in Bahnpark Augsburg. De jongste geschiedenis van dit gewezen paradepaard van de Deutsche Bundesbahn laat zich bijna als een sprookje lezen. De Augsburgse gastronoom Jürgen Drexler ontdekte de VT 11.5 in 2005 in Bodio in het Zwitserse kanton Ticino, waar de trein sinds juni 2004 op een zijspoor stond en vervolgens aan vandalisme en graffiti ten prooi was gevallen. Na maandenlange onderhandelingen lukte het het Eisenbahn­ und Sonderwagen­ Betriebsgesellschaft mbH (ESG), met hun bedrijfsleider Jürgen Drexler, de trein in bezit te krijgen. De door de ESG aangekochte trein is de voormalige IC "Max Liebermann", die in 1990 na de val van de Berlijnse Muur in opdracht van de Deutsche Reichsbahn (DR) tussen Hamburg en Berlijn werd ingezet en de mythe van de TEE weer tot leven wekte. Daarna werd de trein door Rail Italy Srl omgedoopt tot "Italy Express". Vervolgens veranderde de trein opnieuw van eigenaar en werd hij in juni 2004 door SBB Cargo Italia naar Bodio in Ticino overgebracht. Hier stond de wagengroep tot augustus 2005 op een zijspoor. Het lukte het team van ESG om de VT 11.5 weer in een presentabele toestand te krijgen. Al in Zwitserland verloor het treinstel zijn oorspronkelijke rood/beige TEE-outfit en werd het in de oude blauw/witte huiskleuren van ESG gelakt. In augustus 2005 kon ESG de trein ten slotte naar Augsburg overbrengen. Omdat de "Zwitserse" VT 11.5 echter maar over zeven tussenrijtuigen beschikte, ging men ter versterking van de horecafunctie op zoek naar extra tussenrijtuigen. Deze werden gevonden in hoofdwerkplaats Kassel, waar de DB nog een aantal rijtuigen had staan. In de herfst van 2005 werden de afzonderlijke voertuigen van het voormalige TEE-treinstel nauwkeurig geïnspecteerd in Augsburg, om te bepalen welke onderdelen nog geschikt zouden zijn voor ombouw. In het voorjaar van 2006 werden de restauratie- en ombouwwerkzaamheden voltooid en beschikte men over een exclusieve, rijvaardige restauranttrein met de "gedegen luxe" en flair van de oude TEE. Begin februari 2010 werd het voorste deel van de motortrein VT 11 5006 van de "Blue Star Train" weer in de klassieke TEE-kleuren rood/beige gelakt en werd hij van het oorspronkelijke TEE-embleem voorzien. Op de andere motortrein is een BST-logo gemonteerd, dat van het TEE-embleem is afgeleid. Met deze "exclusieve" kleurstelling documenteerde ESG in het TEE-jubileumjaar op indrukwekkende wijze zijn eigen verbondenheid met de 50-jarige geschiedenis van de trein. Het is in elk geval het eerste en enige TEE-treinstel in particulier bezit en bovendien als enige niet in de oorspronkelijke TEE-kleuren gelakt.

Merk

Märklin

Inhoud M 37608
Introductie jaar 2021
Leeftijd
EAN 4001883376080
Sku 2939903
2022 - 0 - 2939903 Speelgoed vergelijken doe je hier!