MARKTSTRATEGIE – swot analyseMet deze methodiek breng je de strategische marktpositionering in beeld door de interne kwaliteiten en externe ontwikkelingen met elkaar in verband te brengen. Het is een krachtig middel om beslissingen op te baseren. En ook om de positie, de koers en de strategie van jouw organisatie tegen het licht te houden. Vervolgens wordt de methodiek gebruikt voor planning, marketing, beoordeling van de concurrentie en organisatieontwikkeling.
Professionele gameplayDeze marktstrategie is gebaseerd op de swot analyse, vernoemd naar de onderdelen waaruit de analyse bestaat: strengths, weaknesses, oportunities en threats. Sterktes en zwaktes die voortkomen uit de ‘interne analyse’ worden in stap 1 in beeld gebracht. Deze worden afgezet tegen de kansen en bedreigingen, vanuit de zogenoemde ‘externe analyse’. Deze externe factoren hebben betrekking op de markt of de omgeving. De analyse voer je uit met de deelnemers en geeft een goed zicht op de organisatie en alle van invloed zijnde omgevingsfactoren. Stap 2 bestaat uit de zogenaamde confrontatiematrix. In de confrontatiematrix kun je aflezen hoe de aansluiting is tussen de organisatie en de markt/omgeving. Op basis hiervan worden beslissingen worden.
Voor vernieuwersDe methodiek wordt gebruikt door strategen, beleidsadviseurs, directies en externe organisatieadviseurs en op basis van bewezen theorieën en inzichten hun besluiten willen nemen. De methodiek is geschikt voor offline en online gebruik; bijvoorbeeld in zoom meetings. Voor meer gemak, zijn onder aan het bord beknopte en heldere instructies weergegeven. Op deze manier kan iedereen op een gestructureerde manier tot resultaat kan komen. Tevens bevat het bord uitleg over de wijze hoe de uitkomsten te interpreteren en een QR-code waarmee je de instructiefilm opent.
ModelEen van de mooiste snufjes techniek om op de gekste plekken jouw busisiness-sessie tot een waar succes te maken. Ideaal voor de mobiele professionals. Het formaat van de folie is A0 (84,1 cm bij 118,9 cm) en leent zich erg goed voor plakken, werken, poetsen en weer door. We leveren er ontvetter bij zodat het gemakkelijk hecht en ook weer los laat en doe je dit binnen drie maanden na je eerste gebruik (bijna) zonder lijmresten.
Merk |
Adviesborden |
Inhoud |
MARKTSTRATEGIE - swot - Nederlands, Whiteboard folie |
Introductie jaar |
2021 |
Leeftijd |
|
EAN |
6090316848858 |
Sku |
3026503 |