SNCF Fret Benelux diesellocomotief Vossloh G 2000 BB
Voorbeeld: Zware diesellocomotief Vossloh G 2000 BB met symmetrische cabine. Locomotief van de Franse spoorwegen (SNCF), toegewezen aan het goederenverkeer Fret Benelux. Lichtgrijs/groene basiskleurstelling met omber-grijs frame. Locmotiefbedrijfsnummer 1616. Zoals in gebruik rond 2010.
HighlightsVossloh G 2000-3 BB van de SNCF Fret Benelux De dieselhydraulische locomotief uit serie G 2000 BB geldt bij Vossloh Locomotives GmbH (vroeger MaK) in Kiel als de sterkste machine in zijn soort. Hij werd in september 2000 op de Innotrans in Berlijn voor het eerst in zijn oorspronkelijke versie gepresenteerd. Wat direct opviel was de smal uitgevoerde opbouw met omloop opzij en de asymmetrische eindcabines. In rijrichting gezien loopt de voorste cabine links over de volle breedte van de trein, maar eindigt deze rechts aansluitend op de smalle opbouw. Daarnaast bevond zich aan beide zijden een rangeertrede, die uitstekend geschikt was voor gebruik met radiografische afstandsbediening. Daarmee konden de aan het eind van een rit uit te voeren rangeermanoeuvres probleemloos, ook zonder tweede loc, worden uitgevoerd. Bijzondere kenmerken van de G 2000 BB zijn een doordacht modulair constructieprincipe, de toepassing van kwalitatief hoogwaardige componenten en een hoge mate van betrouwbaarheid en beschikbaarheid. Naast de originele versie werden van de G 2000 BB tussen 2003 en 2010 ook twee uitvoeringen met een cabine over de volle locbreedte gebouwd. Daardoor was nu een aanzienlijk ruimere cabine met twee zitplaatsen en gelijkwaardig zicht op het traject beschikbaar. De eerste exemplaren als GG 2000-2 BB (links geplaatste machinistentafel) gingen naar verschillende particuliere vervoersbedrijven in Italië, uitvoering GG 2000-3 BB (rechts geplaatste machinistentafel) vervolgens naar Frankrijk, België, Nederland en Duitsland. Bij zijn introductie op de markt stelde de G 2000 nieuwe normen voor langeafstand-diesellocs, voor wat betreft design, functionaliteit en Life Cycle Costs (LCC). Deze machine kan met zijn vermogen van 2700 kW, topsnelheid van 120 km/u, 5000 l tankvolume en nuttige massa van 87 tot 90 ton nagenoeg overal worden ingezet. Zelfs een van de goederenverkeersdivisies van de SNCF – Fret Benelux – had in april 2007 twee gloednieuwe G 2000-3 BB van het leasingbedrijf ACT (Angel Trains Cargo) met de nummers 1615 en 1616 afgehuurd. Zij rijden in het goederentreinverkeer tussen Nederland, België en Frankrijk. Het huurcontract liep af in 2011 en daarna waren EPF (Europorte France) en vanaf 2015/16 ten slotte de GTF SAS in Barbizon de nieuwe huurders.
Webshop | Prijs | Kopen |
Bol.com
14 |
|
Voorbeeld: Zware diesellocomotief Vossloh G 2000 BB met symmetrische cabine. Locomotief van de Franse spoorwegen (SNCF), toegewezen aan het goederenverkeer Fret Benelux. Lichtgrijs/groene basiskleurstelling met omber-grijs frame. Locmotiefbedrijfsnummer 1616. Zoals in gebruik rond 2010.
HighlightsVossloh G 2000-3 BB van de SNCF Fret Benelux De dieselhydraulische locomotief uit serie G 2000 BB geldt bij Vossloh Locomotives GmbH (vroeger MaK) in Kiel als de sterkste machine in zijn soort. Hij werd in september 2000 op de Innotrans in Berlijn voor het eerst in zijn oorspronkelijke versie gepresenteerd. Wat direct opviel was de smal uitgevoerde opbouw met omloop opzij en de asymmetrische eindcabines. In rijrichting gezien loopt de voorste cabine links over de volle breedte van de trein, maar eindigt deze rechts aansluitend op de smalle opbouw. Daarnaast bevond zich aan beide zijden een rangeertrede, die uitstekend geschikt was voor gebruik met radiografische afstandsbediening. Daarmee konden de aan het eind van een rit uit te voeren rangeermanoeuvres probleemloos, ook zonder tweede loc, worden uitgevoerd. Bijzondere kenmerken van de G 2000 BB zijn een doordacht modulair constructieprincipe, de toepassing van kwalitatief hoogwaardige componenten en een hoge mate van betrouwbaarheid en beschikbaarheid. Naast de originele versie werden van de G 2000 BB tussen 2003 en 2010 ook twee uitvoeringen met een cabine over de volle locbreedte gebouwd. Daardoor was nu een aanzienlijk ruimere cabine met twee zitplaatsen en gelijkwaardig zicht op het traject beschikbaar. De eerste exemplaren als GG 2000-2 BB (links geplaatste machinistentafel) gingen naar verschillende particuliere vervoersbedrijven in Italië, uitvoering GG 2000-3 BB (rechts geplaatste machinistentafel) vervolgens naar Frankrijk, België, Nederland en Duitsland. Bij zijn introductie op de markt stelde de G 2000 nieuwe normen voor langeafstand-diesellocs, voor wat betreft design, functionaliteit en Life Cycle Costs (LCC). Deze machine kan met zijn vermogen van 2700 kW, topsnelheid van 120 km/u, 5000 l tankvolume en nuttige massa van 87 tot 90 ton nagenoeg overal worden ingezet. Zelfs een van de goederenverkeersdivisies van de SNCF – Fret Benelux – had in april 2007 twee gloednieuwe G 2000-3 BB van het leasingbedrijf ACT (Angel Trains Cargo) met de nummers 1615 en 1616 afgehuurd. Zij rijden in het goederentreinverkeer tussen Nederland, België en Frankrijk. Het huurcontract liep af in 2011 en daarna waren EPF (Europorte France) en vanaf 2015/16 ten slotte de GTF SAS in Barbizon de nieuwe huurders.
Merk | Märklin |
Inhoud | Märklin H0 SNCF Fret Benelux dieselloc Vossloh G 2000 BB |
Introductie jaar | 2020 |
Leeftijd | |
EAN | 4001883372099 |
Sku | 2656083 |