Plaats een Review

ROCO 72083 DB-Klasse 515 Accu-treinstel en stuurstandrijtuig, DCC met geluid

ROCO 72083 DB-Klasse 515 Accu-treinstel en stuurstandrijtuig, DCC met geluid

Accumulatietreinstel serie 515 en stuurstandrijtuig van de Deutsche Bundesbahn. Model in oceaanblauw/beige kleurstelling.

* Onbelemmerd zicht door het fijn bewerkte reizigerscompartiment en de bestuurderscabine
■ Met afzonderlijk gemonteerde insteekdelen, zoals ruitenwissers, rangeergrepen onder de buffers en verwarmingskabels

* Rijke detaillering van de draaistellen met afzonderlijk gemonteerde onderdelen
■ Het stuurstandrijtuig en het motorrijtuig zijn voorzien van decoders.

De accumulatortreinstellen werden al voor de eerste wereldoorlog in Duitsland ingevoerd. De 2-delige accumulatortreinstellen van het type "Wittfeld", waarvan de accumulatoren in de markante stammen waren ondergebracht, hebben tot na de Tweede Wereldoorlog dienst gedaan. Na 1945 begonnen de Deutsche Bundesbahnen zich weer met dit type aandrijving bezig te houden. De ETA 176 heeft naam gemaakt als de "Limburgse sigaar", maar er werden er slechts acht van gebouwd. Vanaf 1953 werd de meer rendabele ETA 150, die ongeveer dezelfde eigenschappen had als de ETA 176, in grote aantallen in dienst gesteld. Van de ETA 150 (vanaf 1968 aangeduid als serie 515) werden tot 1965 in totaal 232 exemplaren gebouwd. Bovendien werden 216 stuurstandrijtuigen van het type ETA 150 (later aangeduid als serie 815) in gebruik genomen.

Algemene gegevens
- Aantal assen met tractiebanden - 1
- Aantal aangedreven assen - 2
- Koppeling - NEM-as 362 met mechaniek voor kortkoppeling
- Minimale radius - 358 mm
- Vliegwiel - ja
Elektrisch
- Geluid - ja
- Interface - Elektrische interface voor tractie-eenheden PluX22

  • EAN Barcode : 9005033720834
Goedkoopst bij
Dit product is niet meer leverbaar.
Accumulatietreinstel serie 515 en stuurstandrijtuig van de Deutsche Bundesbahn. Model in oceaanblauw/beige kleurstelling.

* Onbelemmerd zicht door het fijn bewerkte reizigerscompartiment en de bestuurderscabine
■ Met afzonderlijk gemonteerde insteekdelen, zoals ruitenwissers, rangeergrepen onder de buffers en verwarmingskabels

* Rijke detaillering van de draaistellen met afzonderlijk gemonteerde onderdelen
■ Het stuurstandrijtuig en het motorrijtuig zijn voorzien van decoders.

De accumulatortreinstellen werden al voor de eerste wereldoorlog in Duitsland ingevoerd. De 2-delige accumulatortreinstellen van het type "Wittfeld", waarvan de accumulatoren in de markante stammen waren ondergebracht, hebben tot na de Tweede Wereldoorlog dienst gedaan. Na 1945 begonnen de Deutsche Bundesbahnen zich weer met dit type aandrijving bezig te houden. De ETA 176 heeft naam gemaakt als de "Limburgse sigaar", maar er werden er slechts acht van gebouwd. Vanaf 1953 werd de meer rendabele ETA 150, die ongeveer dezelfde eigenschappen had als de ETA 176, in grote aantallen in dienst gesteld. Van de ETA 150 (vanaf 1968 aangeduid als serie 515) werden tot 1965 in totaal 232 exemplaren gebouwd. Bovendien werden 216 stuurstandrijtuigen van het type ETA 150 (later aangeduid als serie 815) in gebruik genomen.

Algemene gegevens
- Aantal assen met tractiebanden - 1
- Aantal aangedreven assen - 2
- Koppeling - NEM-as 362 met mechaniek voor kortkoppeling
- Minimale radius - 358 mm
- Vliegwiel - ja
Elektrisch
- Geluid - ja
- Interface - Elektrische interface voor tractie-eenheden PluX22
Merk

Roco

Inhoud ROCO 72083 DB-Klasse 515 Accu-treinstel en stuurstandrijtuig, DCC met geluid
Introductie jaar 2022
Leeftijd
EAN 9005033720834
Sku 4084005
2022 - 0 - 4084005 Speelgoed vergelijken doe je hier!