TRIX H0 23255 H0 dubbeldeksrijtuig IC2 van de DB-AG DBpbbzfa 668.2, 2e klas
Lange tijd moesten treinreizigers wachten op nieuwe voertuigen in het langeafstandsverkeer, maar op 23 september 2015 kwam uiteindelijk beweging in de IC-treinen van de volgende generatie. De dubbeldeks-IC`s (IC2) van Bombardier werden voorlopig goedgekeurd door de EBA. Bij deze nieuwe voertuigen gaat het nu om draaitreincomposities, bestaande uit een elektrische locomotief serie 146.5 (TRAXX P160 AC2) en vijf dubbeldekswagons van het type TWINDEXX 2010. De binneninrichting van de wagons schittert door een modern instel- en comfortniveau. De vijfdelige dubbeldekset biedt 465 zitplaatsen, waarvan 70 in de 1e klas. Er werden 27 treinen in gebruik genomen, die in bedrijf zijn als eenheden met de nummers 2850-2876. Het gebruik gebeurt voornamelijk op de IC-lijnen 35 (Norddeich – Emden – Munster – Duessau – Keulen – Koblenz), 55 (Dresden – Leipzig – Hannover – Keulen) en 56 (Leipzig – Magdeburg – Hannover – Norddeich). Voorbeeld: IC2 dubbeldeksstuurwagen DBpbzfa 668.2, 2e klas, de Deutsche Bahn AG (DB AG) voor het langeafstandsverkeer. Lichtgrijze kleurstelling voor langeafstandsverkeer met verkeersrode sierstrepen, in het actuele IC-design. Treinwagon: IC 2045 van Keulen naar Dresden Hbf-rijnummer 1. Zoals in gebruik omstreeks 2020. Model: kleinst berijdbare boogradius 360 mm. Met lage instap tussen de draaistellen. Standaard met ingebouwde LED-interieurverlichting op beide niveaus en stroomvoerende, scheidbare kortkoppeling aan de kant van de wagen zonder cabine. Verlichte treindoelweergave aan de kopse kant boven de cabine, digitaal apart schakelbaar. Verlichte langwerpige treinbestemmingsindicatoren. Interieurverlichting en langszijwaarts gerichte displays kunnen in combinatie met de andere dubbeldeks middenwagens via een decoder in de stuurstandrijtuig digitaal worden in- en uitgeschakeld. Hiervoor is een gedefinieerde voertuigvolgorde ingesteld. Driepuntsfrontsein en 2 rode sluitseinen met de rijrichting wisselend, digitaal apart schakelbaar. Verstraler bovendien afzonderlijk digitaal schakelbaar. Lichtwissel, interieurverlichting en langwerpende treindoelindicatoren conventioneel in gebruik. Door het verwijderen van een afdekking aan de kant van de cabine kan een normale koppeling worden gebruikt, voor het aansluiten op een locomotief. Aan de kopse kant rood transparante sluitseininzetstukken aan het einde van de rijtuig zonder machinistencabine. Voorbeeldafhankelijke draaistellen van het type Görlitz. Lengte over de buffers: 29,2 cm. De bijpassende elektrische locomotief van de serie 146.5 vindt u ook in het Trix H0-assortiment onder artikelnummer 25449, voor de vorming van een voorbeeldgetrouwe 6-delige treineenheid met de dubbeldekswagons 23253, 23254, 23255, 23256 en 23257.het rijden van gebogen railstukken is eventueel alleen mogelijk na de juiste wijziging van deze opritten. Dit model vindt u in gelijkstroomuitvoering in het Märklin H0-assortiment
- EAN Barcode : 4028106232558